מהו אימון

אדם הרוצה להשתפר, לצמוח ולממש יעדים - יכול להיעזר באימון.

יתרונות באימון

אימון גורם למימוש יעדים ולפריצות דרך. הוא מפתח חדשנות ויצירתיות בקרב המתאמן.
 

פיתוח וצמיחה אישית

מבוא לאימון

אימון הוא תחום עולה ומתפתח ונחשב לאחד מהמצליחים. יש הטוענים שאימון אינו מותרות, אלא בחירה שנובעת מכורח. ההנחה היא שכל אדם הרוצה לצמוח, להשתפר ולממש יעדים - יכול להיעזר באימון

מבוא לאימון


מקורות האימון

תפיסת האימון כפלטפורמה מקדמת לבני האדם באה למעשה מתוך הספורט, תפיסת האימון בספורט גורסת שהצלחת האימון תלויה בשחקן (או בקבוצה ) ובמאמן.

מקורות האימון


עקרונות האימון

אימון מספק כיוונים ולא פתרונות הנחת המוצא של האימון הוא שהידע, רובו ככולו, מצוי אצל המתאמן.
לכן, אימון אינו מתיימר לומר לאנשים מה לעשות, אלא יוצר להם פלטפורמה נאותה להתקדם לכיוונים אליהם הם רוצים להגיע.

עקרונות האימון


עבודה בשדה ההרגלים

המאפיין את האימון ההתנהגותי-ניהולי הוא תהליך שבו המאמן בודק עם המתאמן את התנהגותו בסיטואציה מסוימת, לאחר מכן הוא מאמנו בהתנהגות חדשה ובודק את התקדמותו בהתנהגות זו בין אימון לאימון.

עבודה בשדה ההרגלים


יתרונות האימון

האימון גורם לפריצות דרך ולמימוש יעדים. הוא מפתח יצירתיות וחדשנות אצל המתאמן. ההישגים מתמידים זמן רב, כיוון שהמתאמן מגיע אליהם מתוך עצמו ובכוחות עצמו מתוך הבנה, אבחנה, עשייה והטמעה ולא מתוך הוראה או הכרח.

יתרונות האימון


מודלים של אימון

מודל האימון של השותפות הפעילה CO-ACTIVE COACHING נכתב ע"י LAURAW HITWORTH שעבדה עם מאות יזמים ומקצוענים כמאמנת אישית וכמאמנת מנהלים ו ב – 1977 הוכתרה ע"י העיתון PERSONAL AND COACH JOURNAL כאחד המאמנים המשפיעים ביותר בארצות הברית. תרמה רבות לניסוח העקרונות והאתיקה של מקצוע האימון.

מודלים של אימון


עוצמות המתאמן

ההנחה היא שלמתאמן יש את כל התשובות או שהוא ימצא את התשובות. מנקודת ראות המאמן שום דבר אינו אבוד אצל המתאמן. למאמן אין את כל התשובות או שהוא סבור שאין לו את התשובות. פעמים רבות המתאמן רוצה לקבל תשובות בנוסח "עשה זאת בעצמך ". אך לרוב אנשים אינם מוצאים תשובות בחבילת העצות, אלא חייבים לעבור את תהליך האימון.

עוצמות המתאמן


האג'נדה של הלקוח

במודל האימון של השותפות הפעילה המתאמן קובע את האג'נדה ולא המאמן, זו הנקודה החשובה ביותר של מודל האימון של השותפות :המתאמן קובע את האג'נדה ולא המאמן. הקשר נקבע ע"י המתאמן ולא ע"י המאמן.

האג'נדה של הלקוח


ליבת מודל האימון

המתאמן עומד במרכז המודל. רצונותיו ושאיפותיו הם הנושא וההקשר, הקשר בין המאמן למתאמן עומד במרכז והאג'נדה של המתאמן היא לב התהליך.

ליבת מודל האימון


המודל של (1988) FLAHERTY J

עסקים משתנים כל הזמן ועל העובדים לשנות התנהגויות בהתאם לכך. פיטורין תכופים ושינויים ארגוניים גורמים לאנשים לעבור מארגון לארגון, מה שמחייב אותם לקבל אימון בעבודתם החדשה. ארגונים מעוניינים למשוך אנשים מוכשרים אליהם. לשם כך עליהם לאמנם באופן מתמיד כדי שיישארו בארגון. לאור הגלובליזציה, עובדים חייבים לאמן אנשים לעבוד בסביבות תרבותיות שונות ולהסתגל לעולמות שונים ומגוונים.

המודל של (1988) FLAHERTY J


המודל של (2003 ) KOWALSKI D AND MATTESON S

המתאמן צריך להתבונן בעצמו בצורה אובייקטיבית.עליו להתחייב לא רק ללמוד משהו חדש אלא גם להטמיע את הנלמד וליישם את התובנות אותן הוא רוכש במהלך האימון.

המודל של (2003 ) KOWALSKI D  AND  MATTESON S


המודל של (2005 ) NITSCHKE R

רובין ניטשקה הוא מאמן מוסמך שעבד בעבר ב 22 משרות ניהוליות בארגונים קטנים וגדולים. המודל של (2005 ) Nitschke , העוסק גם באימון עסקי וגם באימן קריירה ובאימון בחיים מתבסס על מודל הלמידה של (1947 ) Kolb ומציג את העקרונות הבאים

המודל של (2005 ) NITSCHKE  R


המודל של (2005 ) KOTELNIKOV V

אימון הוא אמנות מתן השראה, אנרגיה, סיוע לביצוע, למידה והתפתחות של המתאמן.

המודל של (2005 ) KOTELNIKOV  V


המודל של Landsberg. M (2003) GROW

המודל כולל ארבעה שלבים :

1. Goal – מטרה
2. Reality – מציאות
3. Options – חלופות
4. Wrap–up – פעולה

המודל של Landsberg. M (2003) GROW


מודל NLP לאימון (2001 ) MCDERMOTT AND JAGO

NLP - Programming Neuro Linguistic –תכנות לשוני עצבי היא שיטה להשגת מצוינות והצלחה. מקורה בשנות השבעים של המאה ה- 20 כאשר מתמטיקאי ריצ'ארד בנדלר ובלשון ג'ון גרינדר שאלו עצמם מה ההבדל בין מצליחנים לאנשים שמבצעים עבודתם באופן רגיל ?

מודל NLP לאימון (2001 )  MCDERMOTT  AND  JAGO